poniedziałek, 11 lipca 2011

Spaghetii alla carbonara z fasolką szparagową.

Jak już kiedyś pisałam, makarony pod każdą postacią sa moją miłością:)

A że miłość bywa ślepa to już trudno się mówi..

Wolałam napisać alla carbonara, bo tradycyjne carbonara to nie jest: ) No i jak to ja, wszędzie muszę wepchnąć trochę warzyw :D

Przepis jest na 4 duże porcje.


Składniki: 

  • 300 g makaronu spaghetti
  • 200 g chudego surowego boczku
  • 2 jajka
  • 1 szklanka startego żółtego sera
  • łyżka oliwy
  • 200 g śmietany 10% lub 12%
  • 1/2 kg fasolki szparagowej.


Przyprawy:
  • sól,
  • pieprz,
  • bazylia,
  • szczypta chilii

Przygotowanie:

Najlepiej zająć się najpierw boczkiem;
boczek obieramy ze skóry, kroimy w cienkie plasterki i smażymy na rozgrzanej patelni z 1 łyżką oliwy (można nawet nie dodawać wogóle tłuszczu, boczek się bardzo ładnie wytapia). Smażymy ok 20-25 minut, aż będzie mocno wysmażony.

(W międzyczasie wstawiamy wodę na makaron, i kiedy zacznie się gotować wsypujemy makaron spaghetti. Gotujemy ok 5-6 minut.)

Następnie dodajemy do boczku umytą fasolkę szparagową i całość chwilę smażymy.
W osobnej miseczce wlewamy śmietanę, 2 jajka (wcześniej sparzone) i ser. Wszystko mieszamy i wlewamy na patelnię do boczku i fasoli, doprawiamy do smaku.

Całość smażymy ok 1-2 minut, cały czas mieszając. 

I gotowe:) Dodajemy do makaronu i mamy pyszne, sycące spaghetti.

SMACZNEGO :)


4 komentarze:

  1. Bardzo lubię carbonarę w wersji z winem, ale w zasadzie wszystkie "alla" są w kręgu moich zainteresowań. Z fasolką jeszcze nie próbowałam, a wygląda bardzo smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musisz spróbować, bo jest naprawdę pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Narobiłaś mi smaku na carbonarę. Mam w lodówce szynkę parmeńską, więc ją pewnie wykorzystam (nie lubię boczku, więc moja carbonara jest lekko oszukana)...

    OdpowiedzUsuń
  4. A moja nie jest?:) Ale takie oszukane są bardzo fajne:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i komentarz:)