sobota, 20 sierpnia 2011

Najłatwiejsza rolada z bitą śmietaną i jeżynami.

Zacznę od tego, że najpierw były jeżyny:D



Zakupiłam je spontanicznie na bazarku, uświadamiając sobie, że nie jadłam jeżyn całe wieki! (conajmniej 2 lata). 
Cena mnie troszkę poraziła(11 zł za 1/2 kg opakowanie), no ale raz na rok można przecież kupić:)
Zaraz potem stwierdziłam, że nie można ich tak bezczelnie zjeść bez żadnej oprawy(choć przynajmniej z połowa trafiła do żołądka właśnie w taki sposób), więc wymyśliłam, że zrobię biszkopt. To była moja pierwsza myśl, ale jak biszkopt to i krem. A ponieważ ja i Kochany najbardziej lubimy bitą śmietanę, więc zakupiłam 2 duże śmietany 36% 500 ml(czyli łącznie litr śmietany, przyszalałam a co:D). Od razu powiem, że zużyłam tylko jedną śmietanę:) Druga czeka na kolejną roladę:D
Później, będąc w pracy zaczęłam się zastanawiać nad roladą.. w sumie nie wiem skąd mi się ta myśl wzięła, ale była na tyle intrygująca, że zaprzątneła moje myśli całkowicie. Więc- nie namyślając się długo- sms do Asi i pytanie jak zrobić roladę:D (bo to moja pierwsza), oczywiście przejrzałam mnóstwo przepisów w sieci ale coś mi w nich nie pasowało.. 
W końcu sms a potem mail od Asi z przepisem, tak prosty, że nawet laik nie byłby w stanie tego zepsuć:)

Asiu ja mam nadzieję, że się ani Ty ani Twoja teściowa(bo to jej przepis) nie obrażą, że puszczam ten przepis "w świat", jednak naprawdę jest prosty, łatwy, przyjemny i.. pyszny po prostu:)



Składniki:


Biszkopt:
  • 5 jajek,
  • 4 łyżki kopiaste mąki tortowej,
  • 5 łyżek cukru


Krem z bitej śmietany:
  • 500 ml śmietany 36%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 opakowanie śmietan-fixu

  • 1 szklanka jeżyn
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych(do ozdoby rolady na końcu)
Przygotowanie:

Biszkopt:

Jajka myjemy, białka oddzielamy od żółtka. Białka ubijamy z cukrem(mikserem) na sztywną pianę(test odwróconej miski), następnie dodajemy powoli mąkę i dalej ubijamy. Na koniec dodajemy żółtka jajka i miksujemy jeszcze ok 1-2 minuty, do powstania "bąbelków" na powierzchni ciasta.

Rozgrzewamy piekarnik, na blaszkę do pieczenia wykładamy papier do pieczenia i na to wylewamy ciasto.
Pieczemy je przez ok 10 minut(aż do pierwszego zrumienienia) w temp 180 stopni C. 

Przygotowujemy lnianą/ bawełnianą ściereczkę(czystą, świeżą), trochę większą niż blacha do ciasta. Posypujemy ją cukrem pudrem.
 Wyjmujemy biszkopt, odwracamy blaszkę do góry dnem. Biszkopt wykładamy na rozłożoną ściereczkę z cukrem pudrem. 
Jeszcze gorący zwijamy razem ze ściereczką i odkładamy. Przez pierwsze ok 20-25 minut warto zostawić go po prostu na blacie w kuchni, następnie na tak z pół godziny powinien wylądować w lodówce(zwinięty!).

Krem:

śmietanę wlewamy do większej miski, dodajemy cukier puder, mks do śmietany i ubijamy ok 1-2 minuty, jeżyny myjemy.

Po około godzinie wyjmujemy biszkopt, rozwijamy go, smarujemy bitą śmietaną, na to jeżyny i zawijamy. 
Następnie uzupełniamy "niedobory" śmietany z każdej strony rolady, dekorujemy śmietaną i jeżynami i wstawiamy do lodówki na co najmniej 2 godziny(do całkowitego stężenia bitej śmietany).

Gotowe:) Pyszna, słodka, łatwa:)



Podana na pięknej paterze od mojej mamy:)







10 komentarzy:

  1. na coś takiego mam właśnie ochotę :) ... muszę zrobić ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moniko, a za co niby mam się obrazić? Dobry przepis niech idzie w eter. Twoja rolada jest piękna i bardzo, bardzo apetyczna. Cieszę się, że przepis się przydał - takie proste patenty naszych mam czy teściowych są najlepsze, bez kombinacji, bez udziwniania :-)
    No piękna jest po prostu :-)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Podoba mi się ta taca... a może to patera z uszkami? Śliczna jest.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ładna rolada:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow taka jest cena jeżyn? byłabym bogata gdybym zaczęła sprzedawać swoje :)
    rolada wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowidło- zachęcam, jest łatwe i pyszne:)
    Jaś- a wiesz, lepiej zapytać, cobym nie była posądzona o wyjawienie rodzinnej tajemnicy:D w sumie to jest bardziej taca, ale ja to nazywam paterą:D

    basiaP- bardzo dziękuję:)

    Kaś- jakbyś mieszkała w Wawie to bym chętnie trochę od Ciebie kupiła:) mam dużo pomysłów na jeżyny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. mniam, nie postrzegałam nigdy rolad jako czegoś łatwego, nigdy jeszcze sama nie robiłam, zawsze mnie przerażały. ale teraz trochę je odczarowałaś dla mnie :)
    wygląda przepysznie

    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  8. hmmmmmm...pysznie....

    OdpowiedzUsuń
  9. Monika- to moja pierwsza rolada ale jak to mówią: nie taki diabeł straszny.. zachęcam bo biszkopt wyszedł super i nie pęka:)
    Maja A. Conn- dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  10. It is in point of fact a great and helpful piece of information.
    I'm satisfied that you just shared this useful info with us. Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

    Look at my blog - Promocja Stron Internetowych

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i komentarz:)