poniedziałek, 9 stycznia 2012

Tort bananowy z kiwi i cytrynowo- waniliowym kremem

2 ciasta pod rząd z bananami:)

Ale to przypadek, tort przygotowałam jeszcze w tamtym roku (hmm jak to brzmi;p), praktycznie zaraz po obronie.. Poszłam trochę (no ok- całkowicie) na łatwiznę, posiłkując się gotowcami, ale dzięki temu wiem jedno- jeśli czas nagli to w kilka chwil można przygotować pyszny i efektowny deser:)

Tort robiłam ok 15 minut.. Co prawda galaretka tężała około godziny w lodówce, ale można pominąć galaretkę i też będzie pysznie:)

Dodam jeszcze, że tort najlepiej smakował jak poleżał dzień w lodówce- kremy "przegryzły się" z owocami, dzięki czemu tort nie był aż tak upajająco słodki :)

Składniki:

1 opakowanie gotowego biszkoptu
2 szklanki mleka 0,5 %
2 kremy do tortów: waniliowy (Delecta) i cytrynowy (Cykoria)
3 kiwi
5 bananów
1 opakowanie galaretki miętowo- jabłkowej (Wodzisławia- dziękuję Asiu:* )

Przygotowanie:

Biszkopt przekrajamy na 3 części (można też kupić od razu gotowe w 3 "krążkach").
Na okrągłą blaszkę wykładamy 1 spód.

Do wysokiego naczynia wlewamy szklankę mleka i wsypujemy krem cytrynowy, miksujemy ok 2 minut na niskich obrotach. Gotowy krem przekładamy na biszkopt, na kremie układamy pokrojone w plastry banany (3 sztuki).  Na to kładziemy 2 spód biszkoptu.

Do kolejnego naczynia wlewamy szklankę mleka i wsypujemy krem waniliowy, Miksujemy ok 2 minut i połowę kremu wykładamy na biszkopt. Układamy pokrojone w plastry kiwi i przykrywamy 3 spodem biszkopta. Smarujemy go resztą kremu, 2 banany kroimy w plastry i układamy blisko siebie na kremie.
Tort wkładamy do lodówki na min. 1 godzinę  by krem dobrze zastygł.

Warto w międzyczasie przygotować galaretkę.
Gorącą, przegotowaną wodę wlewamy do naczynia, wsypujemy galaretkę i mieszamy, aż do dokładnego rozpuszczenia. Odstawiamy na około godzinę w chłodne miejsce (ja wystawiłam ją na chwilę za okno, następnie do lodówki:) ).

Kiedy galaretka już prawie stężeje przekładamy ją na tort.

I gotowe:)

Bardzo szybko i naprawdę pysznie, zwłaszcza jak się ma mało czasu a goście w drodze :D

15 komentarzy:

  1. Wygląda rewelacyjnie. Aż chce się piec... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No popatrz, a ja w życiu nie kupiłam gotowego biszkoptu :-) Kremy od czasu do czasu się pojawiają. Podoba mi się połączenie smaków.
    Ps. Jak będziesz potrzebowała galaretek to daj znać - teraz mam je pod nosem, w moim osiedlowym sklepie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prezentuje się baaardzo smakowicie, nieważne, że z "gotowców":)

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja sie wpraszam na takie pyszniaste ciacho:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie się prezentuje! Narobiłaś mi apetytu na kawałek takiego tortu.

    OdpowiedzUsuń
  6. forum kulinarne- dziękuję:)

    Asiu- ha, jak to mówią- zawsze musi być ten pierwszy raz:)Połączenie smaków wyszło spontanicznie, ale pysznie, bo tort nie był upajająco słodki, tylko z takim orzeźwiającym posmakiem. Galaretka genialnie się sprawdziła, i znalazłam je ostatnio w Auchanie:D:D

    Tyna- dziękuję, potrzeba matką wynalazków:)

    Aga- no niestety już po ciachu, robiłam je w grudniu(tylko tak późno przepis wrzuciłam)

    Hania- Kasia- a dziękuję, niestety robiony w grudniu, więc dawno już nic w lodówce nie ma:(

    ale babka- dziękuję:)

    wilczyca-Aga- dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny, że Ci się chce robić takie torty :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wspaniale wygląda, oj spróbowałabym teraz takiego tortu :)

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. :) powinnam na pól roku przestać zaglądać tu! jak juz przestanę sie odchudzac, wpraszam sie na ten tort i jeszcze kilka innych dań, które tu kuszą:) a narazie to mogę sobie tylko popatrzeć zwłaszcza ze fajne zdjęcia Ci wychodzą!

    OdpowiedzUsuń
  10. wow... ale cudne ciacho, a te listki czekoladowe jeszcze bardziej je podkreślają :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kermeet- dziękuję:) ten akurat był wybitnie prosty i szybki w przygotowaniu:)

    Kachna- polecam, bo wyszedł przepyszny:)

    Justa- haha oj nie martw się obiecałam sama sobie mniej takich łakoci robić, a więcej zdrowej kuchni:) a ze zdjęciami to różnie.. to mi się akurat podoba:)

    Aga- dzięki:) listki są naprawdę świetnym dodatkiem i ładnie się wkomponowały:D

    OdpowiedzUsuń
  12. banany najlepiej tez skorpic cytryna nie straca koloru

    OdpowiedzUsuń
  13. Tort wygląda obłędnie!!
    Napewno świetnie smakuje:)
    Pozdrawiam i zapraszam przy okazji do siebie no i oczywiście obserwuję :))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i komentarz:)