poniedziałek, 3 października 2011

Ciasto mocno czekoladowo-kokosowe z patelni Dry Cooker

Ciasto mocno czekoladowo-kokosowe z patelni Dry Cooker

Ta patelnia nie przestanie mnie pewnie nigdy zadziwiać ;)
Robiłam na niej ciasto już kilka razy: czekoladowe, cytrynowe, takie bardziej babkowe.. i uświadomiłam sobie, że na blogu przepisu jeszcze nie mam:) a to wielki błąd bo ciasto robi się szybko, dosłownie kilka minut, a później to już tylko pieczenie :D
Przepis zaczerpnęłam ze strony Delimano i troszkę go zmodyfikowałam.


Składniki:
150 g masła
¾ filiżanki kakao w proszku (ja używam z Wedla o obniżonej zawartości tłuszczu)
1 opakowanie wanilii Kotanyi (póki co najlepsza jaką znalazłam)
1/2 łyżeczka sody oczyszczonej
250 g mąki tortowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
¾ szklanki cukru
3-4 krople olejku rumowego
2 jajka
1 szklanka wiórek kokosowych
łyżeczka oleju

Polewa:
100 g masła
Pokruszona czekolada gorzka
¼ szklanki cukru(ale niekoniecznie)

Przygotowanie:

Masło rozpuszczam w rondelku, pozostawiam chwilę do wystudzenia.
Mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, kakao, cukier mieszam razem w dużej misce.
Dodaję jajko, rozpuszczone masło, wanilię, szczyptę soli i miksuję ok. 2 minut na wysokich obrotach. Na koniec dodaję olejek rumowy, wiórki kokosowe i mieszam drewnianą łyżką.

Rozgrzewam patelnię z łyżeczką oleju następnie wlewam ciasto i „piekę” na gazówce pod przykryciem ok. 40 minut (na najmniejszym płomieniu!).


Po tym czasie kiedy po kuchni rozniesie się już piękny zapach ciasta:) obracam patelnię do góry dnem i ciasto samo wyskoczy na talerz:)

Polewa:
Roztapiam w rondelku masło, dodaję pokruszoną czekoladę gorzką, cukier i mieszam aż do uzyskania jednolitej masy. Następnie przekładam polewę na ciasto.




 spód lekko przypieczony;p niestety zostawiłam na trochę większym gazie niż zwykle i o :)


Polecam każdemu:) ciasto z patelni jest bardzo delikatne, miękkie i przede wszystkim- pyszne:)

6 komentarzy:

  1. Ciasto wygląda mega pysznie... muszę spróbować bez kakao... te wiórki kokosowe mnie kuszą :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczne ciacho. Ślinka cieknie na sam widok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu- dziękuję:) bez kakao też już robiłam i szczerze polecam- jest przepyszne! tak delikatne, że aż się samo w ustach rozpływa:D

    kruszyna- dziękuję i polecam bo pychotne jest:)

    OdpowiedzUsuń
  4. mam taką patelnię w chatce...wiele potraw się udawało. Ale ciasta z niej jeszcze nie robiłam. Napewno zacznę od tego przepisu...

    OdpowiedzUsuń
  5. przepis fajny ale zapomnialas dodac 250ml wrzatku albo mleka jak jest w oryginalnym przepisie. przez to nie wyszlo mi ciasto i jestem zla.

    OdpowiedzUsuń
  6. napisze jeszcze raz....
    dodalam mleka jak miksowalam ciasto i zrobila sie ladna konsystencja. potem dalej wedlug przepisu wiorki. pieklam w patelni ok 45min na 2 stopniu( mam plyte ceramiczna). ciasto pieknie wyskoczylo z patelni i ma swietny smak:) ta patelnia jest po prostu niesamowita

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny na moim blogu i komentarz:)